Hamilelikte Beslenme

Hamileyken insanın canı olur olmaz şeyler yemek ister. Yalnızca aşermekten söz etmiyoruz. Canınız her an çok farklı tatlar çekebilir. Afiyet olsun, yiyin tabii…Ancak bazı yasaklı yiyecek ve içecekler var biliyorsunuz. Örneğin alkollü ve kafeinli içecekler; midye, istiridye, suşi gibi deniz ürünleri bunların başında geliyor. Sigarayı saymıyoruz bile. Diyelim ki kabuklu deniz ürünlerinden ve alkollü içkilerden uzak duruyorsunuz. Ama ya hamile olduğunuzu öğrenmeden önce bunları yiyip içtiyseniz? Hemen panik yapmayın; inanın bu dünyanın sonu değil! Çünkü hamileliğin ilk haftalarında vücut kendini otomatik olarak korumaya alır.

Gebelik, insan yaşamında beslenmenin en önemli olduğu devrelerden biridir. Gebelik dönemindeki beslenme şekli anne ve doğacak bebeğin sağlığını büyük ölçüde etkiler. Bu gerçek, halk arasında gebe annenin iki kişilik yemesi fikrini doğurmuştur. Ancak gebelikte fazla beslenme de yetersiz beslenme kadar anne ve bebek sağlığına zararlıdır.

Çocuğunuzun anne karnında büyümesi, bedensel ve zihinsel yönden gelişmesi, gebeliğiniz süresince beslenmenizle yakından ilgilidir. Kadın doğum doktorları ve beslenme uzmanları, gebelikte annenin her ay ortalama 1 kg. ağırlık kazanmasını önermektedirler. Önerilen bu ağırlık artışının, beslenme ilkelerine uygun bir biçimde sağlanması gerekir.

Doktorlar anne adaylarına salam, sosis, çiğ köfte gibi pişmiş ya da az pişmiş etten yapılan besinleri pek yememelerini öneriyorlar. Bunun sebebi, bakteriyel bir enfeksiyon olan listeriosis adlı bir hastalık. Çiğ sebze ve etlerden geçebilen bu hastalık, mide bulantısı ve ateşle başlar, tedavi edilmezse menenjite kadar ilerleyebilir. Ancak durum görüldüğü kadar vahim değil. Bu hastalığa yakalanmamanın çok basit ve temel bir kuralı var: Az pişmiş etten uzak durmak ve sebze, meyveleri bol suyla yıkamak.

Sağlıklı ve güvenli yemekler için

Bazen yediğiniz şeyler değil onu hazırlama şekliniz de sakıncalı olabilir. Hem sağlıklı hem de lezzetli yemekler için size birkaç önerimiz var.
Pişmemiş tavuk ve kırmızı eti, deniz mahsullerini, hava ve su geçirmeyen kaplara koyun. Pişirene kadar buzdolabında birbirinden ayrı yerlerde tutun.
Çiğ et ve deniz mahsullerine dokunduktan sonra hemen ellerinizi yıkayın.
Çiğ et ya da balığı durulamaya çalışmayın; çünkü sadece bakterileri lavabo ve tezgaha daha çok yaymış olacaksınız. Merak etmeyin, yemeğiniz pişerken bakteriler ölecek.
Artan ve kolay bozulan bütün yiyecekleri -40 derecenin altında muhafaza edin.
Kolay bozulan ya da önceden pişirilmiş yiyeceklerinizi iki gün içerisinde tüketmeye özen gösterin. My Baby Brand

YETERLİ VE DENGELİ BESLENMEK İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Hamileliğiniz süresince çay ve kahve tüketiminizi azaltınız. İçecek olarak ayran, süt ve taze meyve sularını tercih ediniz.
Sebze ve meyveleri tüketmeden önce çok iyi yıkayınız. Mevsim dışı sebze ve meyveleri tüketmeyiniz.
Sigara ve alkol kullanmayınız. Sigara içilen ortamda bulunmayınız.
Tuz kısıtlaması gerektiren bir durumunuz yoksa normal tuzlu yiyiniz. İyotlu tuz kullanınız. (Konserve, salamura yiyecekler ve turşuyu seyrek tüketiniz.)
Yemek ve salatlarınızda zeytinyağı ve diğer yağları (mısır, Ayçiçek yağı vb.) karışık olarak kullanınız.
Hazır yiyecek ve içecekleri (hazır çorba, meşrubat, hazır meyve suları, et su tablet) tüketmeyiniz.
Haftada 2gün balık, 2 gün tavuk, 2 gün kırmızı et ve 1 gün de kurubaklagil şeklinde protein kaynağı ve et grubu besinlerden yararlanabilirsiniz.
Her öğünde her besin grubundan yiyecekler tüketerek beslenmenizde çeşitlilik sağlayınız.

KONSTİPASYON (KABIZLIK) DURUMUNDA BESLENME

Kabızlık sorununuz varsa önerilen meyve ve sebzeleri kabuklarıyla tüketiniz.
Sabah aç karnına bir bardağı ılık su, kayısı veya mürdüm eriği kompostosu içiniz.
Günde 2-3 litre su ve sulu yiyecekler tüketiniz.

MİDE BULANTISI VE KUSMA DURUMLARINDA BESLENME

Yağlı, kokulu, baharatlı yiyecekleri (yağlı etler, yağlı soslar, kaymak, krema, yağda kızartılmış besinleri) tüketmeyiniz.
Yemeklerle birlikte su ve sulu gıdaları tüketmeyiniz. Su ihtiyacınızı yemeklerden 30 dk önce sonra gideriniz.
Yemeklerden sonra sırtüstü 20 dk uzanınız
Sabah yataktan kalkmadan önce bir dilim ekmek, peynir veya yağsız tost tüketiniz.
Azar azar, sık sık yemek yiyiniz.

My Baby Brand