Bebeklerde Uyku Düzeni

Yeni doğan bebekler, değişiklik göstererek büyümeye devam ederler. İlk günlerde uzun süreler uyumak isteyen bebeklerin, sonraki günlerde uyanık kalma süreleri artmaya başlar. İlk aylarda çok belirgin bir düzen olmayabilir ve bu her bebeğe göre değişiklik gösterebilir. Ancak bebek geceleri 3-4 saatlik uzun bir uyku uyumaya başlar. Kısa süreli uyanır ve beslendikten sonra tekrar uykuya dalar. Gündüzleri daha kısa sürelerde birkaç kez uyurlar. Genellikle 3 aydan sonra gece uykuları uzamaya başlar. 6 ayın sonundan sonra belirgin bir uyku düzeni oturmaya başlar. Uyku düzeni, beslenme alışkanlıkları ve düzeni ile de yakından ilgilidir. Bir yaşına doğru bebeklerin büyük bir çoğunluğu geceleri 10-12 saat uyumaya başlarlar. Bir kısmı ise hala uyanmaya devam ederler. Gündüz uykuları kısalır; bir ya da iki kereye düşer. İki yaşa doğru ve bundan sonra gece uykuları hemen hemen düzene girer ve gündüz tek bir uyku yeterli olur.

BEBEKLERİN UYKUSUNUN BÖLÜNMESİNE NEDEN OLAN ETKENLER

*Bebeğinizi asla sıcak ortamda yatırmayın. Çok giydirmeyin, terletmeyin.  my baby brand

*Bebeğiniz terlemiş olabileceği gibi, üşümüş de olabilir. Uyuduğu yerin fiziksel koşullarını kontrol edin. Ne çok sıcak ne de çok soğuk olmalı.

*Işığı kontrol edin. Bebeklik döneminden itibaren gece beslemelerinde fazla ışık kullanmayın. Bebekler karanlıktan korkmazlar. Fazla ışık onları rahatsız edebilir. Ancak bazı bebekler de loş bir ışığı tercih edebilir.

*Altını ıslatmış olabilir. Bunu kontrol edin.

*Diş çıkarma ve hastalık gibi dönemlerde çocukların uyku düzenleri bozulabilir.

*Bebeğinizi emzirerek uyutmayın. İlk aylarda bebekler emerken uyuyakalırlar. Bu çok doğaldır. Bu onları sakinleştirir. Ama büyüdükçe kendi kendine uyumayı öğrenebilmesi gerekir.

*İlk aylarda bebekler acıktıkları için uyanırlar. Bebeğinizi kısa sürede besleyip hemen yatırın. Işık açmayın. Kendi istemediği sürece, aç kalacağı düşüncesiyle onu beslemek için uyandırmayın. Ek gıdalara geçmiş ve düzenli kilo alan bebekler ise gece acıkmazlar fakat susamış olabilirler.

*Bebeklik döneminde bazen gece ve gündüzü bazen birbirine karıştırabilirler. Gündüz daha çok uyuyup gece uyanık kalıyorsa, gündüz daha çok uyuması çaba gösterin. Daha çok beslenmesini sağlayın; ama onu zorlamayın. Geçiş aşaması uzun sürebilir, endişelenmeyin, kararlı olun.

*Bebeklik dönemlerinde kolik ( bazen saatlerce sürebilen, gaza bağlı olabilen karın ağrıları ) uyku düzenini en çok aksatan durumlardan biridir.

*Büyüdükçe gece korkuları oluşabilir. Böyle bir durumda anlayış ve desteğe ihtiyaç duyacaklardır. Korkularını göz ardı etmeyin. Çocuğunuzu dinleyin. Sakinleşmesine ve korktuğu şeyleri tanımlamasına yardım edin. Ancak korkular yolu ile sizi yönetmesine izin vermeyin.

*Uyku rutinleri oluşturmak onların rahat ve derin uykuya geçmelerini sağlayabilir. Onları mutlu edecek bir hikaye anlatabilirsiniz. Sizin sıcaklığınızı istiyorsa, kısa bir süre yanında yatabilirsiniz.

*Çocuğun uyku düzeninden şikayetçi iseniz, bunun değiştirilebilir bir şey olduğunu hatırlayın. Yapmanız gerekenleri sabır ve karalılıkla uygularsanız bir süre sonra istediğiniz düzene kavuşacaksınız.

*Rüya ve kabuslar gece uyku bölünmesine neden olabilir. Çocukların bunların gerçek olmadığını anlamaları zaman alabilir. Bunun sadece bir rüya olduğunu ve artık geçtiğini söyleyebilirsiniz.

*Çocuğunuzu ayakta sallamayın, kendi başına uyumayı öğrenmesi için ona yardımcı olun. Biraz sabırla sorunları çözebileceğinizden emin olun.  my baby brand

*Çocuğunuzun uyku düzeninde ciddi bozuklukların olması, bazı sorunların habercisi de olabilir. Bu nedenle psikolog yardımı almaktan kaçınmayın.